måndag 6 juni 2011

Finally

Jag sitter nu i Bali bredvid Johanna, antligen tog jag mig ivag. Det var lite tveksamt dar ett tag for mitt flyg gick klockan 19.40 och vi ringde efter en taxi klockan 18.00. Kom det nagon taxi? Sjalvklart inte. Jag ringde igen efter en halvtimme och da kom en taxi efter 10 minuter. Han blev lite chockad nar jag sa nar mitt flyg gick. Som tur ar sa stadade en tjej i disken just upp sa jag fragade henne om jag kunde checka in min vaska. Hon sa att de just stangt bagaget, men hon skulle kolla om hon kunde skicka en till. Det kunde hon, vilket var tur.

Nasta var en del tjorv med mitt pass for det fanns ingenting att skanna pa det nya provisoriska passet sa det var valdigt tur att jag fortfarande hade behallt mitt gamla for hon fixade in det pa bada och sa att jag skulle visa de tva om de behovdes. Jag rusade sen ivag emot sakerhetskontrollen, sag att mitt flyg redan stod som "boarding" och blev annu mer stressad. Som tur ar var det inte alls nagon ko i kontrollen sa jag tog mig in i tid och fick antligen komma ivag.

Min taxichaffis slappte av mig nagonstans och sa att jag skulle ga upp for en gata ett tag for att han inte kunde kora dar. Han sa hela tiden Yum Yum eller nagot sant, jag forstar inte spraket sa vad vet jag? I alla fall sa blev jag lite vilse, men satte mig pa ett internet cafe och kollade upp adressen till hotellet. Det visade sig att det var mycket nara och killen som jobbade dar hade anda vetat vart det lag. Well well, jag tog mig in i alla fall.

For att gora Sophia glad nu sa kan jag tala om att vi faktiskt gick ut igar, det var helt ok. Traffade nagra skona manniskor som vi hangde med.

Imorgon aker jag mot Stockholm, men idag aker vi till ett annat stalle i alla fall. Ha det bast dar hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar