lördag 9 oktober 2010

Tumble out of bed and stumble to the kitchen

Jag har ett jobb. Jag och Yuriko gick in pa ett cafe for att jag ville ha en muffin och mannen som jobbade dar fragade forst varfor jag skrattade, jag sa bara "don't know, i guess i'm just happy". Sen fragade han ifall jag ville ha ett jobb, bad mig ga hem och hamta min resumee och komma tillbaka for chefen skulle komma tillbaka pa 45 minuter. Det var lite for langt att ga, men jag fick stanna anda och prata med henne. Skulle komma tillbaka redan nasta dag for att provjobba gratis 3 timmar(de gor ofta sa har for att se om man duger for jobbet).

Det var riktigt stressigt for jag diskade(med hjalp av en diskmaskin ocksa ofc) och varje gang de ringde en klockan fick jag torka av handerna och rusa ut for att servera kaffe. De haller sa otroligt mycket kaffe i kopparna att det ar svart, men jag lyckades klara mig utan storre missoden. Sen fick jag veta direkt efter dessa tre timmar att hon sag att jag var engagerad och jobbade bra sa jag skulle ta en rast pa 20 min och sen komma tillbaka och jobba for pengar. Det blev en lang dag, jag som trodde att jag skulle bara ha 3 timmar fick jobba runt det dubbla.

Jag var seg med att diska och eftersom att det var fredag skulle sjalvklart riktigt allt vara klart, men trots att jag var seg och allt sa ska jag tillbaka dit pa mandag och jobba. Da ska jag aven fa lite papper att fylla i och jag ska fa veta lite om hur mycket jag tjanar och hur mycket jag ska jobba, vet inte ens om det ar casual(lite da och da) eller full-time. Men ett jobb ar ett jobb och det ar bra!

Igar var vi ut till det irlanska stallet igen for en ol, jag, Molly, Yuriko och Kerli. Jag var den som drog med alla och Molly sa: "Why is she bossing us around. She's the youngest!" Molly flyttade idag fran hostelet till ett hus, men vi har nummer till varandra sa vi far halla kontakten och hitta pa nagot senare ocksa.

Kan inte stoppa in mitt minneskort nagonstans i dessa 20 min-datorer pa biblioteket. Helt arligt tankte jag lagga upp bilderna fran Kings Park(stadsbilder over Perth) och en bild pa Emma, men nu gick det inte. Bummer..

2 kommentarer:

  1. Vad kul med jobb! grattis :)

    SvaraRadera
  2. ja jätteskoj! Viktigt att va glad... Tänk på att det bara är att sluta om det är dåligt eller om lönen e dålig. Hur gick det idag, blir det heltid? Kram Malla

    SvaraRadera