onsdag 6 oktober 2010

Late update

Ja, jag skriver aldrig. Vilket som sa bor jag pa ett hostel nu, lite for lugnt for min smak kanske. Liksom gamlingar som vill sova dar vid kl 9 pa kvallen. Men i ovrigt ar det snalla manniskor som bor dar. T.ex. Kerli(estlandare), Yuriko(japan) och Moly(som egentligen heter nagot annat, men bytte for att det skulle bli enklare internationellt, Korean) bor i samma rum som mig. Kanns kul att det finns andra som stannar och att folket inte hela tiden byts ut. Idag var det manga som lamnade hostelet namligen.

Kan inte namnet pa alla jag mott, men mer troligt vet jag vartifran de kommer. For det ar det forsta man lar sig. Om det ar en engelsktalande som jag inte forstar.. da ar det en Irlandare. Seriost, vad gor de med orden? "Legded" = Left. Really strange. Men jag alskar irish, bara det att jag inte forstar det. Stephen, en irlandare, har skramt mig fran att vaga aka till Irland nu.

Allt ar bra. Kollat in ett hus idag, lite for sjabbigt for min smak. Om an koket var rent och sa var det lite val mycket klader och grejer pa ovriga stallen. Passade inte hyran heller. Vi far se, ska ringa om ett delat hus i norra Perth idag.

Jag anvander bibliotekets gratis internet i 20 min sa det gar snart ut. Lyckligtsvis ar det inte sa mycket folk har sa jag kan paborja nasta 20 min direkt. Daremot skriver jag nagon annan gang, var till Kings Park med en brittisk tjej som heter Emma(Vi ska kanske till Rottnest Island nasta vecka) igar och tog fina bilder over Perth nar det hade borjat morkna. Fast saklart har jag inte minneskortet med mig hit, sa det far bli nagon annan gang. Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Tips: Det finns en skandinavisk förening på universitetet i Perth. (University of western Australia)Ordnas mycket roligt där. Detta hälsar Rebecca som vart i Perth. Kram på dig! Malla

    SvaraRadera