lördag 8 januari 2011

with the right train running on the wrong track

Senaste nytt: Om en manad aker jag kanske till en farm for att gora lite farmjobb for ett andra ars visum senae. Inte vilken farm som helst, utan en med typ 45 hundar. Det ni. Mestadels Greyhounds, men de ska tydligen vara valdigt sallskapliga. I ovrigt har de ankor, honor, getter och grisar. De ater sina egna djur och odlar en massa gronsaker sa de lever valdigt gott med naturen. Jag pratade med agaren igar, hon var valdigt trevlig och rolig att prata med. De behovde nagon direkt, men jag kan inte lamna Perth direkt eftersom att jag maste forvarna Jay (agaren av huset) att jag drar, plus att jag sa att jag skulle aka i februari.

Jag hade tur for Liz (agaren av farmen) sa att det kommer en tjej nu som bara ska vara dar en manad sa det ar ifall jag skulle vilja komma dit efterat. Jag tycker att det verkar passa jattebra. Jag hade manga plus for att jag ar icke-rokare och dessutom icke-vegetarian. Hon fragade om det skulle bli ett problem att de slaktar djuren for att ata dem, jag sa: "I'm fine.. as long as you don't eat the dogs!". Hon svarade att jag inte behovde oroa mig for att de skulle ata varken hundar eller backpackers. Jag fick ett extra plus for att jag var fran Sverige, tydligen hade hon haft en jattebra och trevlig svensk dar forut. Bara plus for mig. Samma som pa cafeet dar jag jobbade. Tackar svennar, ni gor det enklare for mig.

Det ar inte betalt jobb, men man far boenda och mat. De jobbar 9-16 mandag-lordag och sondag borjar de 10-ish och kan sluta vid 12 om det nu inte ar nagon kris vilket det alltid brukar vara sa hon. Mycket jobb, men det later faktiskt riktigt roligt att fa prova pa nagot sa nytt. Ibland kan det vara att mala saker o.s.v. och ibland rasta och bada hundarna. Tank vad sota valpar man kommer att fa se!

1 kommentar: