onsdag 5 januari 2011

merry new year and happy christmas!

Var lyxiga mat pa Juldagen(som jag berattade om tidigare).
En (kopt) skaldjurssallad, (hembakta) muffins, kalkon och
farsk sallad!

Dar spenderade vi Juldagen, bredvid floden. Bakom Yuriko
och mig kan man se en siluett av en del av Perth. Har satt
vi aven nar solen sakta gick ner. Vackert.

Haftig bild fran Nyarsafton. Mitt har ser chockerande
langt  ut. Det kanske har vaxt har borta trots att jag inte
trott det.


Som vanligt sa kommer uppdateringarna valdigt langsamt. Nu har nyar passerat sa man ska val lamna lite kommentarer om det.

Nyarsafton begav jag, Yuriko och Kerli oss in till staden for att forsoka fa en nyarskansla. Ingen av oss drack, jag speciellt for att jag var sjuk(hade en nagot svullen och rod hals med vita prickar som bonus). Klockan 12 satt vi alla tre pa en bank och tankte att vi skulle fa se lite raketer. Jovisst.. Det var inte manga raketer dar inte, plus att de var kanske 10 m upp sa man sag dem anda knappt pa grund av byggnader och trad som var ivagen. Det som vagde upp det hela var att vi traffade en ny van pa vagen hemat, uttrycket ovan var nagot han sa. Han var ocksa noggrann med att namna att det var Eddie Murphys pahitt.

Vi var pa ett fodelsedagskalas igar, en korean som Yuriko jobbar med fyllde ar. Det var ratt trevligt, mycket koreaner bara. Men en utav dem var riktigt intresserad av andra lander sa hon pratade engelska i alla fall. Dessutom var dar tva australiensare sa jag och Kerli kande oss inte helt utmobbade.

Sen gick vi ut pa en klubb i Leederville. Dar var det drag trots att det var tisdag, tydligen backpacker night. Klubben kandes dessutom som en klubb dar hemma, musiken som man kande igen och allt. 90% killar dock, ett minus. Nar jag kollade in var min forsta kommentar: "There are only guys here!?" Nar vi akte darifran var klockan 2.40 och det var fortfarande igang vilket ar ovanligt. Trots att Perth ar en storstad ar klubbarna i stan sallan oppna langre an till 2 till och med pa helgerna. Ett stort plus for Leederville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar