fredag 8 april 2011

i'll never be your beast of burden

Nu har jag vart dålig på att uppdatera så jag ska skärpa till mig. Jag hade en del lediga dagar och igår och idag har vi jobbat fulla dagar så jag är lite halvsliten. Jag fick bland annat mig en tur i baksätet på en bil som inte använts på 2 år. Jag hade sopat den innan, så det var inte alltför mycket spindelnät där inne, men jag kan lova att det luktade råttskit. Tur att man får ta sig en dusch nu. Förövrigt var det inget riktigt säte där bak heller och inget bälte och på förarsidan(höger sida här) så är dörren borta.

På tal om bilar, jag körde uten så mycket som 50 meter i onsdags. Chadd var på mig om att jag var för feg som inte ens kunde köra den rakt fram och efter lite om och men körde jag så mycket. Det kändes jätteskumt att köra på fel sida av bilen(körde i grönsakslandet så jag märkte inte av fel sida av vägen precis), om än vi såg Luftslottet Som Sprängdes för någon dag sen och jag då tänkte att "de kör på fel sida av vägen" om än det var i Sverige. Min skalle blir väldigt förvirrad. I alla fall vågade jag inte växla(växellådan är ju på fel sida!) utan körde på ettan och dragläget.

Vad mer? Jo, vi har kört lite utmaningar om vem som ska göra disken vid lunchtid. I förrgår var vi fyra stycken(jag, Richard, Chadd och Tom) och vi körde Shithead(det vanliga kortspelet). Jag kom tvåa, Richard kom sist och blev shithead och fick göra disken. Dagen efter hade vi delat upp vitlök i delar för fröna och skulle gissa hur många kilon det var. Richard sa 15, jag sa 17 och Tom sa 18. Han har i och för sig en del fördelar som har vart farmare i en hel del år. De vägde 17,6, jag kom tvåa och Richard fick göra disken igen. Idag körde vi Shithead mellan oss tre igen, och idag lyckades jag förlora(om än jag var nära att komma tvåa igen) så det blir att diska alldeles strax. Är väl min tur ändå, inte mycket disk heller.

Nu är kossorna utanför huset och käkar på gräset, vi har stängt grindar lite här och var så de kan inte direkt smita. Vem behöver en gräsklippare när man har kossor?

Ankskyltar i Australien(denna från Balingup)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar