fredag 1 april 2011

April Fools Day

Vi grävde upp och klippte av och drog bort så otroligt mycket Blackberry idag så nu måste Tom och Leonie vara nöjda över oss när de kommer hem imorgon kväll. Vi städade även i hönshuset och städade (människo)huset. Vi skulle egentligen ha städat huset imorgon ändå, på vår lediga dag, men Richard ska jobba extra på ett café imorgon så vi beslöt oss för att idag blev mycket mer rättvist. Dessutom ska vi nog bege oss till puben och möta Anne Lo ikväll. Jag får se ifall jag stannar där med henne när Richard beger sig hemåt för att sova(då han börjar kl 10 imorgon).

Idag är det alltså första April och skämtar-dagen. April Fools Day på engelska. Däremot så fick jag veta att man måste göra sina pranks före klockan 12(mitt på dagen), annars ger det otur. Jag är trots allt från Sverige där det inte är det, så jag har några fler timmar på mig. Jag försökte få Richard att ringa till Chadd och tala in ett meddelande(Chadd är förmodligen på universitetet ändå) och säga att han hade en crush på honom, något som Richard inte gick med på. Jag som försökte skapa lite rolig stämning, men så förstör han det.

Nåväl, nu ska vi iväg och köpa Fish'n'Chips som de säljer varje fredag på ett café(här har inte ens ställena öppet varje dag och för att ha något sånt måste de ha på en speciell dag, byhåla med andra ord).

Förresten: Inom en månads tid hade jag sönder tre stycken speglar och det ska ju resultera i 21 års olycka, men jag har inte sett något än. Jag tror att jag tar mina chanser ifall "ödet" tycker att det inte räknas att jag är från Sverige när jag gör ett prank här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar