söndag 3 april 2011

love of mine someday you will die but i'll be close behind and follow you into the dark

Vet ni vad? Familjen är hemma nu och de är väldigt nöjda med oss. De sa att det inte hade vart möjligt att åka till Bali utan oss och tackade så hjärtligt med presenter(inget säger "tack" så mycket som presenter!). Jag fick två par Ray Ban-glajjor(inte alls fake, jag menar.. de kostar väl några dollar överallt?) och en grön sarong. Jättefina presenter, solbrillorna fick jag för att de sett mina gula som också är lite Ray Ban inspirerade(2 dollar på Rubi Shoes).

Vi fick ta ledigt två dagar i rad, väldigt trevligt av dem. Vi ska få ledigt fler dagar också(om än de kommer skriva på våra papper att vi jobbat), men imorgon behöver gurkorna plockas. Tom kan inte göra det, han ramlade och gjorde illa ryggen i Bali så han är väldigt öm, men det är inget farligt och han överlever. Det första som Harry sa till mig när han kom var: "Your voice has changed!" Jag frågade: "It has?" i hopp om att den förändrats till det bättre. Jack sa: "No, it hasn't." Vi fick höra lite berättelser om Bali igår och sen begav jag, Richard och Chadd oss till en födelsedagsfest där vi drog ner medelåldern totalt. Den yngsta efter oss var väl runt 35(Chadd och Richard är 24), men det gjorde inget.

Det spelades gitarr och trummor och när Chadd spelade och sjöng en låt som jag hört honom sjunga tidigare(vet inte om de är hans egna eller inte, men tror det) stämde jag in. Detta fick två av gästerna att chockeras och tydligen sa den ena "wooow" och den andra sa "did you hear that?". Tydligen har jag en väldigt fin sångröst(inte, men det trodde dem), så de försökte få mig att sjunga resten av kvällen. Jag drog till med att sjunga lite Death Cab For Cutie - I'll follow you into the dark medan folk trummade till det, de höll fast vid att jag hade en bra sångröst, tack men nej.

Det blev att gå hem och på hemvägen gick mina flip-flops sönder. På tal om flip-flops heter de thongs här, något som var lite lustigt i början när jag såg att det stod "no thongs" på pubarna. Jag tyckte att det var helskumt. Förlåt mamma och förlåt Sandra, presenten till syrran för några år sen från mamma som pappa lyckades skicka till mig fastän jag beskrivit sandaler och inte flip-flops har andats sina sista andetag. Rest in peace, skor.
Lilla My-minen. Kerli sa jämnt att jag var så
lik henne(med hårbollen mer mitt på
skallen). Detta är på Bossy Boots Farm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar