onsdag 29 september 2010

it's a brand new day

Sitter på hostelet nu. Från början var jag inbokad två nätter, jag bokade en tredje. Däremot när jag tänkte boka fler igår var det omöjligt. Det är fullbokat överallt på grund av att universitetsstudenterna är här och härjar. Däremot så bokade jag igår på ett annat hostel, ett litet ser det ut som, som jag ska checka in på kl 11. Klockan är kvart i 10 ungefär här, så ni har koll.

I övrigt har jag inte direkt hittat några vänner, om än folk är nästan löjligt trevliga här. Första dagen jag var här ramlade en 45-plusare och en 30-nåt man var snabbt framme vid henne(trots att hon redan hade en vän bredvid sig). "You alright, mam?" Jag stod bara och kollade på och kände mig ytterst svensk.

Igår gick jag ett slag med två killar som hette Josh och James. Vad är det med J-namn? Jossan sa innan att jag skulle träffa någon som hette Zach eller Jason och en kille jag och Adde träffade i Stockholm när vi var ut(vid namn Angelo, skithäftigt namn) sa att jag bara skulle lita på killar som hette Justin. För alla hans tjejkompisar hittade surferdudes som hette det. Vilket som så tänkte James knuffa in Josh i mig, men misslyckades, och det var så vi började snacka. De frågade om jag brukade röka gräs och jag sa nej. De sa att det var synd och att de skulle till en konsert med ett band som rökte på innan eller nåt. Sen skiljdes vi åt och James sa "See you later!". Tror inte det riktigt. Sa i alla fall att deras namn lät som whiskeys, vilket de garvade åt.

Min rumskompis var blyg. Trodde att hon bara var dålig på engelska, för hon sa så lite. Sen visade det sig att hon var från Sidney.. Hon var här med sitt universitet. Jag pratar nog nåååågot sämre engelska än henne då. Fastän en som frågade om vart man kunde ta taxi sa att han aldrig hade kunnat gissa att jag var svensk på min accent. Tackar och bockar.

Var på info och jobbpresentationsmöte igår på Work and Holiday. Ska nog gå till kontoret senare idag och försöka skriva ett cv, plus fråga om vart man bäst hittar boende och vart man ska bo och sånt. I och för sig har jag en sida som jag slökollar lite på nu.

Jag har inte fotat en enda bild här ännu, men det kommer säkert senare. Om man så orkar. Ha det bra där hemma!

2 kommentarer:

  1. Oj oj Elin, passa dig för dumma typer som röker gräs!

    Hoppas det går bra med jobbsökandet, håller tummarna! Lycka till!

    Kramar storasyster Anna!

    SvaraRadera
  2. Go Elin! två dudes

    SvaraRadera