lördag 27 november 2010

hej hej hallå

Lördag och jag är ofantligt trött. Ska försöka läsa en (dyr) italienskabok som jag köpt. Det som är bra med den är att den i varje uppslag har både italienska och engelska. Jag ska minsann behålla språket färskt och samtidigt lära mig nytt. Ska först läsa italienska, sen engelska och sen italienska igen. Då ska jag nog fatta en del italienska(man kan alltid hoppas!).

Jul närmar sig, här är julpyntat och fint. Fast jul är det ju inte. Inte om ni frågar mig i alla fall. Nästa helg drar jag, Kerli, Jin Ju och Yuriko till Margaret River. Vi ska njuta där en helg av det fina vindistriktet och annat. Ska tydligen vara ett fint ställe. Kerli och Yuriko får vara chafförerna, eftersom att Jin Ju inte har körkort och jag är tydligen för ung. Jag såg fram emot att köra lite, men tydligen är helförsäkringen i firman som vi hyr bilen från bara för 25+ och någon slags halvförsäkring från 20-24. Bummer..

Just nu håller ägaren av huset(tro mig, han är en lite skum typ.. Lite knepig om ni frågar mig, men han är väl trevlig... antar jag) på att jamma tillsammans med två av hans vänner. De gör det var tredje vecka på lördag tydligen. Inte så pjåkigt faktiskt, jag hör ju en hel del nu när jag sitter i mitt sovrum. Dock är det kanske inte så bra för Kerli som behöver sova för hon jobbar imorgon, men what can you do. Jag ska nog gå next door till Manhattan(live-puben vi bor bredvid) och höra vilka som spelar där. Eftersom att vi bor runt hörnet från den så har vi ett vip-pass som vi kan låna av Jay(ägaren) så det kostar inget för mig. Varför inte? Ska bara se till att bli lite piggare så går jag dit för en öl.

Hoppas ni har en super (och super denna) lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar