fredag 12 november 2010

it's too late it's too soon or is it tick tick tick tick tick tick tick BOOOM

Hey people!


The Hives - Tick Tick Boom (Good song, if you haven't heard it!)

För en gångs skull tog jag med mig datorn till biblioteket så nu kan jag använda våra tre sista stolta bokstäver. Jag mår alldeles utmärkt nu, lite bakis dock.. Men jag har ingen sjukdom kvar i alla fall. Jag tog antibiotika en vecka och sen var allt fint. Vi var ut igår: jag, Yuriko, Kerli och Viktoria. I slutändan var det bara jag och Viktoria kvar, helsjuk estländare. Hon är skön, vi kunde inte sluta skratta nyss när vi pratade om hennes beteende igår. Av någon anledning var hon heldryg mot killar och jättetrevlig mot tjejer.

Jag har inget jobb längre. De sålde cafét, gick "out of business" om man säger så, och jag fick veta det igår. Samma dag som det var min sista dag. Men gråt inga tårar över spilld milkshake, det här var en bra sak. Eftersom att jag ville sluta, men inte skulle gjort det hur som helst, så fick jag en bra anledning. Utan att bli sparkad också. Ifall jag vill ha jobb på ett annat Aroma Café(det är en kedja så det finns några i Perth) så kan Beverly(min föredetta chef) kanske fixa det åt mig sa hon. Hon har mycket kontakter. Fast jag är inte säker på ifall jag vill jobba på café igen eller om jag ska våga söka jobb inom sågverksindustrin här. Kan lova att det är bra betalt. All industri här är lika med bra betalt, speciellt i gruvorna.

Fast vi får se. Jag ska nämligen flytta till ett hus på torsdag och då kanske jag söker något nära jobb. Först ska jag och Kerli dela ett rum med två enkelsängar för hennes rum är klart först den 30onde och sen kommer jag att ha två enkelsängar för mig själv. Jag frågade Yuriko ifall hon ville flytta in och dela med mig, men hon måste hitta ett jobb först. Vilket som är det ungefär 4 km ifrån city centre och det är otroligt billigt för att vara det. Bra bussar som går hela tiden och internet+hyra inkluderad i priset. 110 aud/vecka, vilket är lite mindre än 770 sek. Ifall man delar är det 170 aud/vecka för rummet så 1190 delat på två(=595).

Nu ska jag sluta tråka ut er med detta och istället se vad som händer ikväll. Ha det bra alla där hemma!

Eftersom att jag använder min dator tänkte jag slänga in några gamla bilder, men det tycks inte fungera.. Så, nästa gång. Kommer ju att ha internet i huset, så det är lugnt. Då blir det enklare med skype också, mina små vänner.

1 kommentar: