tisdag 21 december 2010

fragile and stripped to the core, i can't hurt you anymore

Muse i söndags var magiskt och mäktigt. När publiken fick sjunga hörde man verkligen varje ord de sjöng(utom i Plug in Baby, tror inte många kunde mer än just "my plug in baby"). Jag hade det riktigt trevligt, trots att jag gick dit helt ensam. Det känns inte riktigt som att man är ensam när det är mycket människor runt, man blir bjuden på en show och man får höra så otroligt bra musik. T-shirt köpte jag också!

De senaste två dagarna har jag bara tagit det lugnt. Mest kanske för att jag är lite sjuk. Jag ville ut och springa, men det är ju inte direkt det smartaste när man har ont i halsen. Jag har haft det sen Muse-konserten. Jag hade t-shirt och det var en kväll då det faktiskt inte var supervarmt(mer som en svensk sommar). Dessutom skrek jag en hel del så det är inte så konstigt att min hals blev dålig. Däremot igår kväll började jag få en rivhosta, den har inte visat sig särskilt mycket idag så kan hoppas att den är försvunnen. Något säger mig att den återkommer när jag ska sova dock..

Ikväll kommer Luke, en australiensk vän, till stan för natten innan han åker tillbaka till någon ö och jobbar i gruvorna så han ville gå ut med mig, Kerli och Yuriko. Jag vet inte riktigt om jag känner för det med min hals såhär, men jag kanske kan följa med ett litet tag i alla fall.

Tänkte just på att det bara är två dagar(!!!!) kvar till Julafton. Det är ju tur att man inte har så mycket julkänsla, annars hade man saknat familjen otroligt mycket i dessa tider.

(Ifall ni inte hört Muse - Guiding Light så tycker jag att ni lyssnar på den. Verkligen lyssnar. Texten är så sorglig. Jag lyssnade på den för första gången några dagar innan konserten, för jag hade inte lyssnat så mycket på The Resistance-albumet. Jag blev otroligt rörd, sen när den spelade den live blev det bara bättre)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar