tisdag 14 december 2010

händelserik dag och klockan är bara 14.12

Idag har jag gjort mycket faktiskt. Provjobbade från 8-9.30, men det blir nog inget jobb där. Första frågan var om jag kunde göra kaffe, nej det har jag ingen erfarenhet av. Andra var om jag jobbat som kitchenhand, vilket jag har. Däremot har jag inte gjort mackor, wraps och verkligen inte vårrullar. Fast det var kul att göra, även om jag hade en arg kines hängande kring mig. Hon var nämligen kocken.

Däremot sa kines-kocken att jag skulle i så fall vara tvungen att laga frukosten(steka ägg, bacon o.s.v.) och göra lunch(så som burgare). Vadfan är det om? Kitchenhand.. Inte kock. Breakfast cook är vad de sökte, inte kitchenhand. Sen skulle andra komma så jag fick bege mig vidare, däremot vet jag att en barista(coffeemaker) kom efter mig och hon måste bara ha vart där 20 min så det kanske var en bra sak att jag fick vara ett tag. Jag fick en gratis kaffe när jag gick, wiho!

Sen gick jag till Work and Holiday's kontor, surfade lite och pratade med Anna(italienaren som jobbar där). Jag mötte upp Yuriko för en lunch/andra frukost och när hon gick för att jobba gick jag tillbaka till kontoret och kollade annonser för jobb. Där pratade jag med två tyskar som frågade om jag ville hänga med till Rottnest Island på julafton, det lät inte alltför pjåkigt så vi får se. Lär väl gå ut på kvällen i alla fall(det är vad australiensarna gör).

Vi ska gå ut ikväll, i alla fall jag, Yuriko och Viktoria. Jag köpte alkohol och tänkte på att jag bara blivit ombedd att visa legitimation en gång i spritaffärerna här. Jag ser inte ut att vara SÅ mycket äldre än 18 vad jag vet. På vägen dit lämnade jag en resume i receptionen på det svenska hotellet Miss Maud. De söker nämligen en receptionist. Jag är svensk, pick me!

Vad har jag mer gjort idag..? High-five:at en Greenpeace:are för att han stoppade mig för att "predika" och jag sa att jag redan var medlem. Sedär, något får man för att man är medlem i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Inte ska du väl hänga med slumpvisa tyskar på jul? Lycka till med jobbet! hoppas du får receptionen...fast annars kanske du lär dig laga mat, inte illa!

    SvaraRadera
  2. Fan man vet ju inte om man har kommenterat eller inte !? ;)

    Det är i alla fall kul när det är mycket som händer i ens vardag:)

    SvaraRadera