söndag 12 december 2010

love me love me say that you love me

Roliga bilder från Margaret River, utanför
en utav vinprovningarna. Kerli, jag och
Jin Ju.

Kerli, vad som ser ut som en döende Yuriko
och jag.

Idag har vart en produktiv dag. Jag har lyssnat på musik, översatt italienska ord, från första texten i boken, som jag inte förstod(ca vartannat ord), lyssnat på musik, ätit koreansk soppa(värmde upp nudlar, koreansk=spicy) och lyssnat på ännu mer musik.

Jag började tänka på The Cardigans idag. De var ändå ett rätt skönt band, har fyra låtar med dem i min spelningslista och när jag lyssnade på Lovefool stämde Yuriko in i refrängen(love me love me say that you love me fool me fool me go on and fool me o.s.v. Ja, ni vet). Jag blev lite chockerad. "You know this song?" Hon nickade. "It's a Swedish band!", sa jag stolt och hon blev förvånad. Hursomhelst så var de ju rätt kända där på 90-talet. Detta var otroligt intressant för er att veta skulle jag tro.

Jag dricker kaffe, men eftersom att vi just drack upp den sista mjölken(och jag inte gått och köpt en ny, fast än det är min tur) så har jag ingen mjölk till kaffet. Därför tog jag glass istället. Jag undrar hur detta kan smaka.. Kanske hade vart bättre om man haft vaniljglass och inte cookies and cream. Nåväl, det blir ett fint experiment!

2 kommentarer:

  1. Vi saknar dig! Snö o kallt här i sthlm. Har shoppat alla julklappar nu. Stor kram Malla

    SvaraRadera