onsdag 8 december 2010

pessimistisk dag

Okej, idag suger livet. Jag är less på att inte ha ett jobb och på att göra absolut ingenting om dagarna. Idag har jag chillat i huset, solat lite på bakgården, sett Mamma Mia! med Yuriko och.. Ja, inget mer. Det känns som att jag mest slösar pengar och tid när jag är här, jag vill verkligen jobba. Däremot känns allt negativt nu, för det är många som behöver folk men samtidigt så otroligt många som söker jobb. Såna människor med mycket mer erfarenhet än mig.

Det får mig att drömma om att istället åka till en farm och jobba 3 månader. Jag kan göra WWOOFing, dvs de ger en mat och husrum, men man får ingen lön. Varför 3 månader? Jo, för att det är exakt så lång tid man behöver spendera med djur eller växter(plocka frukt t.ex.) för att kunna söka ett andra års visum. Oroa er inte, jag kommer inte att söka det nu. Men det skulle vara bra för senare år, ifall jag upptäcker när jag är 25 att jag vill åka till Australien ett år så kan jag.

Vi får se vad jag gör. Ska försöka att sluta vara så nere, men jag antar att det är en sån dag idag. I och för sig var inte gårdagen bättre, oavsett vad Yuriko och Jay säger så ser jag INTE det som tur att en fågel skiter på ens sko.

Nåväl, ta vara på er kära vänner.

2 kommentarer:

  1. Far och ta hand om söta söta hästar! Det tyckte jag var en bra ide. Och upp med humöret. Tyvärr är du för långt bort för en riktig kram, men kan skicka en mental hug! <3

    SvaraRadera
  2. Det lät ju ganska kul faktiskt, men ändå lite läskigt att åka själv ;)

    SvaraRadera