fredag 10 december 2010

Optimistisk dag

Igår var jag gladare och livet kändes enklare. Solen sken(var 29 grader) och jag satt i en park och funderade lite medan jag väntade på Yuriko som har fått ett jobb nu. Riktigt glad för hennes skull. Jag gick in till ett café och pratade med the manager som lät hoppfull också, men tror inte att det kommer att bli något där. Det var i alla fall tur att jag fick prata med honom, oftast säger någon servitris att han/hon inte är där och då får man lämna ett cv till henne istället. Vi får väl se hur det gick med det, ska väl söka lite mer till veckan och går det inte bra så kanske jag lämnar Perth i Januari. Vem vet.

Igår hittade jag och Yuriko ett jättemysigt café som man måste gå in genom en "gränd" för att hitta, så det är lite gömt. Därför ska vi dit idag. Det såg otroligt avslappnat ut och det var inga människor där. Jag, Kerli och Yuriko tänkte ta en promenad dit för att se hur lång tid det tar här hemifrån. Sen kommer Jin Ju att joina oss där vid 4pm.

Det är snart bara en vecka kvar till Muse!

1 kommentar:

  1. Hej Elin!

    Bra att det känns lite bättre nu! Tänk bara hur fort det gick att få det första jobbet, rätt som det är har du ett nytt jobb igen! Då kommer du undra varför du oroade dig så mycket. Ge inte upp bara, riktigt bra om du kan träffa flera managers istället för servitriserna.

    I Göteborg är det bra, massa snö så ingen kan typ köra bil. Det är ganska roande att se.

    Ha det så jättebra, lycka till med allting!

    Kramar från Anna!

    SvaraRadera