fredag 18 februari 2011

behandla andra som du själv vill bli behandlad

..men lika glad för de é jag, men gladast är nog räven..

Bilden är från Viktoria's going away-party. Saknar henne,
men vi behåller kontakten via facebook och msn. Skulle
vara kul att besöka hennes galna Tallin-liv en dag.


Tro mig, Australiensare är i överlag helt pantade i skallen. Otrevliga människor som bara tänker på sig själva. Inte alla, men långt ifrån mindre än hälften skulle jag tro.

Vi var ut igår, en riktigt trevlig sista kväll med mina två tappra vänner (Yuriko och Kerli) och vi dansade arslena av oss så som vi ofta brukar göra. Vi kom hem vid 3-4-snåret och smög in, även om de låter självklart när man stoppar nyckeln i låset. Detta uppskattades inte utav ägaren av huset, det blev nog droppen som rann över.

Han stormade in i vårat rum kl 7 på morgonen och bad mig gå bort från sängen för han skulle byta sängbenen. Jaha, men så trevligt. Han sa att han ändå vart upp så länge och hans ton var inte det minsta trevlig. Sen bad han oss ta ut kläderna från garderoben, som tur är så lyckades jag hålla mig lugn och glad ändå. Jag orkar inte ens bli arg längre, han har verkligen bevisat att han är helt psycho.

Delar av konversationen:
Han(argt): "You have to take out your clothes from the wardrobe 'cause I'm gonna switch with mine whenever I feel like it."
Jag(vänligt): "Today?"
Han(ännu argare): "Didn't you hear what I said!? I do it whenever I feel like it."
Jag(obekymrat, konstaterande): "Ok.. so today."
Jag börjar ta ut kläderna från skåpet.

Han ville väcka oss så att vi får veta hur det känns, han nämnde nåt sånt senare. Jo, för vi rusade in i hans rum och vände upp och ner på hans säng. Verkligen logiskt det där. Men det är logiken hos någon som är så småsint att hans ord är det enda som räknas och hans värld är det allt annat snurrar runt. Jag kan bara skratta åt hur han beter sig, vill nästan lämna en lapp på hans säng när jag går. "Treat others the way you want to be treated." Hade vart en bra läxa för framtiden, men å andra sidan kan man inte lära en gammal hund sitta.

Ni behöver inte oroa er för mig. Imorgon ska jag vara ute ur huset klockan 10 (sa han argt idag) för då ska jag ju bege mig till farmen och där bor det förhoppningsvis snälla och logiska människor som kan tänka lite outside the cage (han är verkligen freakincage.com). I övrigt får ni nog börja maila mig om ni vill något, lär inte ha så mycket tillgång till internet och det lär vara mailen jag kollar oftast när det väl går då. elinpaajarvi@hotmail.com för er som inte vet.

Cheerios!

1 kommentar:

  1. usch vilken dumstrut!
    slit inte för hårt på farmen! Malin

    SvaraRadera