tisdag 8 februari 2011

Elin the farmergirl

Kanske dags för en ny uppdatering. Jag lämnar Perth den 15e februari, fast trots att det är nästan mindre än en vecka kvar så vet jag inte riktigt vart. Jag fick ett samtal om en bar maid position som jag ansökte om, det lät tyvärr inte alltför bra när jag sa att jag inte hade någon barerfarenhet. Jag skickade i alla fall min resume till given adress och man kan inte annat än hoppas på det bästa.

Jag köpte en wwoof(willing workers on organic farms)-bok och gick alltså med i deras förening för de som vill jobba 4-6 h per dag för gratis mat och jobb. Jag hittade en farm som lät bra, dock fick jag veta att mannen i huset var bortrest och han brukade ha hand om wwoofers. Återkom i mars. Ja, fast nu vill jag ju åka så snart som möjligt. Det finns massor av farmer, lätt att hitta. Dock har jag bestämt mig för ett ställe med hästar, åtminstone en. Sen ska det vara så att man kan ansöka om andraårsvisum senare också.

I övrigt så bör ni ta och boka in er för skype-tider nu i veckan då jag mest troligt kommer att ha väldigt liten internet-access från och med då jag åker vidare.

Kl 11 Torsdag(svensk tid) är det the fantastic 4(Jossan, Jessica, Sara och Emilia) som delar min tid.

I övrigt är jag rätt ledig för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar