torsdag 24 februari 2011

Sheepdog

Jag går upp krign 5.45 och börjar jobba klockan 06.30. Sen jobbar vi tills 13 någon gång. Det är mest plocka, tvätta och packetera grönsaker som gäller. Hårt arbete(och kliande händer/ben från bladen på växterna), men det är väldigt skönt när man väl får komma i skuggan och tvätta sakerna. Jag kommer nog att vara rätt muskulös när jag väl åker härifrån. Vilket kan bli snarare än jag vill.

De har nämligen problem med att hitta vatten, eftersom att det inte regnat så mycket i år så har deras vanliga damm inte fyllts som den brukar. De borrar efter nytt hela tiden, vilket än så länge fungerar. Men skulle det helt ta slut kan inte familjen ha två wwoofers här direkt.

Den andra wwoofern kom hit en dag efter mig, en 23-åring från England. Riktigt trevlig. I övrigt jobbar en 24-åing här(han har gjort det sen han var 16) och han är också rolig. Ägaren är hård, men rättvis. Han säger själv att han är en skitstövel när det kommer till jobbet, men det är inte långvarigt. Mamman i familjen är kock och vegetarian och hon lagar så otroligt god mat, både med och utan kött. Mycket nyttigt med grönsaker från farmen också. Eftersom att det är organiskt är det både intressant och goda grönsaker.

Nu är maten klar, måste kila. Får berätta mer senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar