onsdag 2 mars 2011

Pippi Långstrump

Jag har just fått smaka på de jobbigaste jobben här skulle jag tro. Eller hoppas kanske det heter. Först och främst är det weeding, d.v.s. rensa bort ogräs. Med händerna. Jorden var hård och man fick riktigt gräva för att komma åt rötterna, så händerna var ömma efteråt. Plus att ryggen kändes som att den skulle gå av.

Idag var det nästan värre, om än det bara var för en timme eller så. Vi fick slänga ut hönsskit i jorden och med min extremt känsliga näsa för sånt blev jag lite illamående, men det är bra träning. Jag spydde inte!

Jag lyfte en säck med hönsskit på 38 kg sisådär 10 m och det är jag väldigt stolt över, stort utav mig att orka något som är nästan två tredjedelar av min vikt. Inte för att jag vet vad jag väger, men jag vet att jag kommer att vara väldigt fit ifall jag stannar här i tre månader i alla fall.

(Namnet har att göra med att jag är världens starkaste tjej, keep up people)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar