söndag 20 mars 2011

cricket

Jag skulle ta bilder från Richard idag, men jag glömde bort och nu är jag för trött för det. Sitter och dricker en öl med Richard och Chadd, medan vi ser cricket. Med "vi" menar jag "de", ni förstår hur intresserad jag är eftersom att jag sitter här. Jag förstår inte reglerna, det är ganska långtråkigt. Säkert kul att vara där och sitta och pimpla öl, men detta är lite tråkigt. Vilket som:

Day 3: Plocka, tvätta och paketera - button squash, zucchini, gurkor, rödbetor, silverbeet(svenskt ord? Äh.. Sallad) och roquette. Flytta kossor.

Vi beslöt oss för att börja klockan 7.30, istället för klockan 7 som är det vanliga nuförtiden. Inget smart drag, det tog väldigt länge att plocka, tvätta och packa och vi kom nästan inte iväg i tid. Fast vi lyckades bra hoppas jag. Richard lyckades sabba roquetten(de är sallad som smakar lite pepprigt typ) genom att dränka den(han glömde bort den) i ett handfat bredvid blekmedel. Jag tyckte mest att det var roligt, men tur att inte Tom var här och kunde få ett utbrott på honom. Fast det hade inte vart långvarigt, inte för såna skitsaker.

Jag fick inte vara med och flytta kossorna, de andra två gjorde det medan jag tvättade och paketerade det sista, lite tråkigt för det hade vart en rolig erfarenhet. De skrek på kossorna som kom. Det är inte mjölkkor, utan för köttets skull. Black Angus heter sorten. Det jag inte vetat innan är att den mesta biff man äter är kalvar och imorgon ska två av dessa hämtas. Vi gick för att se så att de hade vatten och de blev vettskrämda och sprang till andra hörnet, det gjorde lite ont i hjärtat att se detta.. Men jag har en dubbelmoral, jag kommer inte sluta äta kött. Däremot kan det vara värt att veta att man äter baby-kor. Nu skriker fortfarande kossorna på sina kalvar(som fortfarande diar), muar så att vi hör det högt trots att vi är en bit ifrån. Det lär höras hela natten.

Nu ska jag försöka lära mig cricket (not).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar