fredag 18 mars 2011

Dickie & Dykie

Jag tänkte att jag kan försöka att bli lite bättre på att uppdatera här när vi ändå ska ta hand om farmen ensamma. Hoppsan, det kanske jag inte har nämnt? Jag (a.k.a. Dykie) och Richard (a.k.a. Dickie) ska ta hand om farmen och djuren eftersom att familjen åker till Bali i två veckor. Vi får en del hjälp av Chadd (a.k.a. Chaddstick), som jobbat här sen han var 16 år, när han nu inte är på universitetet och pluggar. Alla här får elaka smeknamn tydligen, Tom själv är Bastard eller Tommy Too Far. Jag vet inte varför Chaddstick, men Richard heter Richard Dean vilket blev Dickie Dean. Mitt är mer långsökt. Elin låter som Ellen. Ellen blir Ellen Degeneres. Ellen Degeneres är lebb. Lebb blir då ett annat ord för det, dyke. Sen för att jag och Richard ska bli en rolig combo blev det Dickie & Dykie.

Dagens jobb:
Plocka, tvätta och packetera buttonsquash och zucchini. Dra upp majsplantor och ge till kossor, ge skit-silverbeet till hönsen. Städa ur svinstian.

Jag har gruvat mig inför den stund som vi skulle vara tvungna att städa ur svinstian, men vet ni vad? Det stank knappt och det var inte alls farligt. Grisar är trotts allt renare än hundar. Detta och mycket annan intressant fakta(som att tomat egentligen är en frukt, inte grönsak) lär jag mig här. Vi började kl. 8.30 dessutom, för vi var till en fest igår så Tom var vänlig och sa att vi kunde börja senare. Vi börjar vanligtvis klockan 7(i början var det 6.30, men sen blev det för kallt för det). Han sa att vi kan ta det lugnt, att vi inte behöver stressa upp oss och göra alla jobb som han sagt att vi kan göra om vi har tid över. Att vi mest ska ta hand om djuren, det är det viktigaste, och att vi kan ta det rätt "cruisy".

So long tills imorgon. Nu ska vi snart till puben(som stänger hemskt tidigt, t.o.m. fredagar och lördagar) så jag ska hoppa in i duschen. Imorgon kanske ni kan få lite bilder på livet här, om ni är snälla, för jag ska få dem av Richard. (Vi delar på hans bra kamera).

2 kommentarer:

  1. ja ge oss lite bilder elin peelin. du vet ju att jag är en ängel ;)

    SvaraRadera