lördag 19 mars 2011

Sleepy

Day 2: Day off.

Idag blir det ett kort inlägg, eftersom att jag ändå inte jobbade idag. Vi var däremot tvungna att dra upp lite majs-plantor och mata kossorna ändå, men det tog inte alls länge och vi tog the ute(bil med flak) dit ner. Annars har vi mest hängt idag, jag och Anne-Lo(vår franska vän) fick bacon och ägg till frukost av mästerkocken Richard. Middag blev hemmagjorda burgare(också Richard) och fuckade ostgratinerade hasselbackspotatisar(av yours truly). Tror att det var att jag gjorde efter ett svenskt recept med annorlunda potatisar, det tröstar jag mig med i alla fall. Ok, så illa var det inte. De var rätt goda, men inte så krispiga som man vill.

Ikväll skulle vi se gratis bio, men det var inte utomhus som vi trott utan inomhus vilket inte verkade lika lockande. Black Swan var filmen, jag hade gärna sett den för den verkade bra, men nu drog vi istället vidare till Rick och spelade lite trummor m.m vilket verkar vara det vanliga hos Rick.

Nu ska jag gå och lägga mig för Scruffey, den lilla söta hunden, börjar bli trött och hon sover med mig nu när Jack(han är hennes husse) är i Bali. Bob, den andra hunden, får minsann sova ute. Han är 13 år, stor och vankar fram, dessutom luktar han illa. Han brukar fisa när han är i huset, vilket inte är uppskattat kan jag lova. Varför nämner jag Bob? Jo, för att Anna ska få höra att här finns minsann en Bob Hund. Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar