onsdag 23 mars 2011

i only want to be your one life stand

Day 6: P/P(pick and pack) button squash, zucchini och gurka. Så lime för hand.

Vi började med att flytta den ensamma kon till de andra, vilket var ganska lätt när vi väl placerat ut traktorn och uten så att hon inte kunde springa någon annanstans än in till de andra(vilket hon ville också). Vi gjorde allt kring grönsakerna, men sen tvättade jag Scruffy. Hon är lite rädd för mig nu när jag ropar p.g.a. det. Hon blev så bortskämd, till och med borstad, men hon vet inte ens om det. Vi sådde ingenting, för det regnade inte. Tydligen är det ingen ide att så om det inte regnar. Chadd fixade en lösning för vattnet och jag och Richard drog upp en massa majsplantor som vi matade korna med.

Nu lagar Chadd mat och jag och Richie nördar oss vid datorerna. Katten är här och vill ha sällskap av mig, men hon är lite jobbig för hon klev på min dator nyss så jag slutade klappa henne(jag vet att ni jättegärna ville höra det där). Vi dricker vin, för Richard tyckte att det lät bra med en vinkväll då vi har en massa vin här och vi andra höll med.

Maten luktar gott, nu ska jag gå utomhus.

Vår första lediga dag fick jag och Richard låna bilen och vi
åkte då till byn/staden(?) Busselton. Det var en riktigt
härlig dag. Richard tog en bild av soptunnan. Jag vet inte
varför, men jag gillar bilden(kanske för att jag är en sopa).

Som sagt, härlig dag. Vi tog oss också ett
dopp lite senare, en bit åt höger från bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar