måndag 21 mars 2011

who let the sheep out? baa baa baa baa

Day 4: Städa i hagar(tomma hagar d.v.s.) nära huset och ute vid träd(chestnut-träd tydligen). Dra bort stink weed med en hacka vid väggen på dammen(som är uttorkad). Börja gräva upp blackberry och ta bort.

Jag börjar dagen med att höra Richard åka iväg med bilen, jag tänker att han kanske kollar till korna för att se ifall de har vatten så jag sätter mig och äter frukost. När han kommer tillbaka visar det sig att han gjort det, men på vägen upptäckt att alla getterna/fåren var ute på vägen och att grinden dit var öppen. Ifall Chadd glömt stänga den igår eller ifall om någon som körde förbi i natten tyckte att det var en rolig sak att göra vet vi inte ännu, men det var tur att han bara behövde ropa på djuren så kom de.

Vidare upptäckte vi att kossorna inte hade vatten och det är inte roligt. Djur dör här ifall de inte har vatten en dag, och de dyra kossorna dricker vääääldigt mycket vatten. Det är något fel med pumpen, men vi ska försöka ta ett snack med Chadd när han kommer tillbaka, det ska nog ordna sig. En kossa var dessutom inte med de andra korna, utan instängd i en annan hage. Vi har ingen aning om varför, men vi flyttade henne inte ifall att Chadd ville ha henne där. Vi gav henne däremot vatten(vi fick fylla hinkar och ta på flaket).

Sen började vi plocka upp kvistar, riktigt tråkigt. Efter ett tag fick vi nog och tog lunch. Eftersom att båda var så trötta beslöt vi oss för att vänta två timmar innan vi började med nästa sak. Jag sov skönt på soffan, snarkade gjorde jag också(min näsa är nästan helt täppt nu, kan vara det som gör att jag jämnt är trött). Sen fixade vi resten, förutom Blackberry, vi jobbade nog idag ändå. Om ni undrar om stink weed stinker så gör det inte det, däremot har det en väldigt stark doft som kanske blir lite för mycket.

Just det ja, jag har massor av bilder nu så jag delar med mig av de från idag:
Vi fyllde vattenhinkar för hand..

..och körde sen försiktigt, men vi förlorade en massa
vatten.

kossor kossor

Såhär glad och pigg var jag under dagen(Scruffy syns
där nere)

Scruffy, den sötnosen


Ett försök av Richard att visa hur stor tjuren är(den är
verkligen jättestor), men istället visar bilden hur
retarderad jag kan se ut.

Vi matade grisarna..

..så att de blev väldigt glada..

..men inte lika glada som Richard.



1 kommentar:

  1. vad kul med lite bilder från farmen så man får se lite hur det ser ut där du är! :D ser faktisk ganska kul ut :) trivs du? :)

    SvaraRadera