måndag 28 mars 2011

dream on dream on

Kossorna lever, grisarna lever, hönsen lever, katten lever, hundarna lever och folket lever. Nu till roligare saker. Jag hade nämligen en del roliga drömmar förra veckan, brukar inte minnas mina drömmar men nu gjorde jag det tre nätter i rad. Tråkigt nog har jag glömt en av dem, men de andra två minns jag väl.

Dröm 1: Jag bakade med Matthew Bellamy(den brillianta sångaren i Muse). Vi pratade, skämtade och skrattade. Det jag mest minns är detta:
Matthew: "When were you borne?"
Jag(visar körkortet): "1991"
M(ler): "Oh, you're my age then... except I'm 13 years older."
Sen skrattade vi.

Jag blev tvungen att kolla upp detta när jag vaknade och det visade sig att han ÄR just 13 år äldre än mig, född 1978. Det gjorde mig lite skrämd, men jag har säkert haft det där i mitt bakhuvud så mitt undermedvetna tyckte att det var roligt att plocka fram det.

Dröm 2: Jag mötte Kalle och hans mamma. Inte för att jag mött hans mamma förut, men hon var i alla fall lång och smal med blont kort hår ifall någon undrar. Chocken kom av att Kalle hade fått trillingar med sin tjej(som jag inte ens hade träffat). Vi hängde runt lite på stan, alla sex(tjejen var då inte med). Så ett råd till Kalle: Har du någon tjej på g just nu, använd skydd. Om du nu inte vill ha trillingar förstås.

Australia - Beer and Music.
(Dock är inte Blonde en favorit.. och jag kan
inte spel gitarr. Jag vill kunna dock, ser ni
inte vad coolt det ser ut?)


1 kommentar:

  1. Hej Elin
    Va kul du verkar ha det! Kul och följa dig och allt du skriver. Följer dig gärna Du skriver så levande och bra !HYVÄÄÄ!
    Hur länge blir du på din underbara resa?Ses vi till sommaren i Sattajärvi Stor kram och sköt om dig!
    Faster Ewa

    SvaraRadera