fredag 25 mars 2011

she loves you yeah yeah yeah

Day 8: P/P button squash, zucchini och gurka. Blackberry.

Förlåt för att jag inte skrev igår, men internet vägrade fungera. Vilket som så gjorde vi allt kring grönsakerna(som bara ser mer och mer patetiska ut nu när de inte har vatten), men vi gjorde ingen blackberry. Ett rör vid kossornas vatten gick sönder och sprutade en massa på grund av för högt tryck och samtidigt visade det sig att vattnet vägrar gå upp på kullen till tanken dit den ska. Tom's mamma Roz får sitt vatten därifrån så hon kom och undrade lite vad vi höll på med.

Tillslut blev det bestämt att Chadd skulle komma in en sväng innan han åkte till Perth(dit han skulle i helgen) så han fick gå tidigare från universitetet. Med hans hjälp flyttade vi kossorna, tre kalvar vägrade följa med de andra så de blev en hel del tjoande och klappande så att de kom rätt. Jag fick springa bredvid dem när de sprang för att de skulle fortsätta framåt och inte åt sidan, där kände jag av hur dålig kondis jag verkligen har. Dåligt Elin. Muskler har jag däremot, för mycket egentligen, ska ta en bild någon dag.

Igår var vi på en fest hos Rick, en snubbe som bor i närheten, där det var en del folk. En hel del trummande blev det. Idag fixar Ann-Lo pannkakor och vi lyssnar till allas våra älskade The Beatles. Det är inget jag har provat förr, men det är minsann en skön medicin för dagen efter. Bara för att vi var på fest igår så slänger jag upp bilder från en annan utekväll när vi var till bykrogen.

Leia, Ann-Lo och Richard.

Och priset för kvällens fulast tatuering går till killen till
höger. Ena handen "Gday" på fingrarna, andra handen
"mate". Jag tror att du älskar dem där när du är 40
också, mate.

Starsky and Hutch.

Vi fann några roliga sätt att använda fake-
muscharna(som jag fortfarande inte vet
varför Ann-Lo hade). Här är jag som
ortodox jude.

Som sagt, roliga sätt att använda fake-muschar.
Jag, Leia och Ann-Lo

 Day 9: Day off.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar