måndag 20 september 2010

Amo Italia

Sitter hos Andrea. Igår var vi båda trötta så satt mest hemma och idag har vi hunnit till vattnet och gått längs en strandpromenad där massa artister har karvat ut skulpturer i stenarna, faktiskt riktigt häftigt. Till er(och min) besvikelse tog jag inte med mig kameran och tanken på att fota med mobilen slog mig just.

Vi hann förbi Serena på vägen hem, hon hade glömt all engelska och jag är riktigt dålig på att prata italienska för jag är lite för blyg och försiktig när det gäller det. Så det fick bli lite blandning. Hennes familj var så söta och både två av hennes bröder och hennes mamma(de som var hemma) kom ihåg mig. Hennes lillebror som vart 12-13 när jag var där hade skjutit i höjden och hade en mörkare röst, var inte alls beredd på det. Hennes storebror mindes att vi lekt med "schhhup"-ljudet, det som vi norrlänningar använder för att säga "ja" ibland. Riktigt roligt. Känns nästan som om man är hemma när man är här.

Nu skulle Andrea duscha och han sa att klockan halv 9 kunde vi äta något haha.. Sådär exakta tider. Han har gjort ut ett schema för veckan också, riktigt sweet. Så imorgon ser det ut att bli pizza-kväll och då får jag träffa mer favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar