tisdag 21 september 2010

somebody said you've got a new friend

Idag tog jag med mig kameran! Vi besökte Vicenza och Bassano, såg en del arkitektur utav Andrea Palladio. Han var den förste att blanda gammal grekisk/romersk arkitektur med den moderna och därför har han satt spår i dagens arkitekter. Vi lyckades också hamna ute mitt i ingenstans, för Andreas gps visade ut oss dit. Jag trodde helt klart att vi skulle fastna där på stället och bilder av hur vi försökte få tag i hjälp flashade förbi. Tillslut kom vi fram. Andreas kommentar: "Oh, I must've put the gps on adventure-mode".

Häftig graffiti på väggarna vid en parkering.
Andrea
En bro i Bassano designad av Palladio.
På bron.
Här tänkte Andrea: "Jag tar med henne för att se en känd bro och allt hon
fotar är några jävla ankor!"
Mitt i ingenstans
Byggnad av Palladio, som senare var en inspiration till vita huset i
Washington DC. Man kan se det.

Andreas hund Linda, ser ut som om han stryper henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar