måndag 27 september 2010

Australia

Chiara

Andrea
Jag är framme i Perth, efter mycket resande. På söndagen var min Andrea inte i bästa skick, men Andrea nr 2 och Samuele kunde som tur var skjutsa mig. Det andra som var tur var att jag inte var bakis. Vad ska sägas om resan? Jag var aldrig nervös förrän en timme innan jag skulle landa i Australien. Det är sant. Och då var det enbart för att jag skulle fylla i ett papper för tullen. Jag visste inte hur jag skulle fylla i det och hur jag skulle skriva mitt efternamn(med ä, a eller ae) eftersom att i Frankfurt hade de fått ringa till Australien då de såg att jag stavat mitt efternamn fel(med a istället för ae) på mitt visum. Den stunden hatade jag mitt efternamn, men det gick över för det var ingen fara.

Nervositeten för den beryktade Australienska tullen höll inte i sig länge. Det första som hände var att jag fick gå till en jättetrevlig ung kille som visade sig fylla år samma dag som mig(men två år tidigare född). Jag frågade först om jag skulle ändra för ja hade skrivit att planet kom ifrån "Singapore" och det hade blivit lite klottrigt. Han sa: "Ye.. you're gonna have to do it all over", men skyndade att säga att han skämtade. Sen kollade de mina väskor i en säkerhetskontroll, men det gick fort. Jag hade i och för sig inget att dölja heller.

Kom fram till mitt vandrarhem väldigt sent, vid två någon gång, men de har öppet dygnet runt i receptionen. Däremot kändes det hemskt att gå in i rummet och tjorva litegrann medan två andra låg och sov. Det visade sig att jag oroade mig i onödan ändå, en av tjejerna hade inte ens märkt att det var någon mer i rummet haha.

Idag har jag hunnit vara ut på stan, de har stora shoppinggator, och lyckats hålla i mig själv från att köpa skor. Bra jobbat, jag brukar vara svag. Sen åt jag på ett fik innan jag kom tillbaka hit. Har tre dagars internet som jag nyss köpte. Jag ska försöka att vara inne på Skype varje gång jag är vid datorn. Vad mer? Jo, vandrarhemmet är väldigt fint och väldigt stort för den delen.

2 kommentarer:

  1. aaaah, du är modig! Jag kan vara nervös åt dig..

    SvaraRadera
  2. ÅH, jag vill också till Australien! Hoppas du har superkul. :)

    SvaraRadera