söndag 5 september 2010

Blommor som du växer bara på brinnande fartyg

Jag känner att jag knappt suttit stilla på en väldigt lång tid. När jag inte jobbar passar jag på att planera in saker varje minut av min lediga tid känns det som. Det är i och för sig inget dåligt med det, jag vill hinna med så mycket som möjligt innan jag åker, men jag borde kanske ta det lugnt någon dag och bara vara för att sen uppskatta allt planerande igen. Vilket som kom jag för ett tag sen hem från Umeå där jag besökt Johaela(Johan och Mikaela) över helgen, mycket trevligt må jag säga. Man blev faktiskt lite sugen på studentlivet, men det kommer i ett senare skede av livet för min del.

Jag börjar längta till att få komma utomlands, det konstiga är att jag inte är särskilt nervös över Australien ännu(även om folk frågar det ofta). Det är nog för att nervositeten för tillfället är riktad emot min vecka i Italien. Trots att jag redan känner folk där, som jag ska bo hos också, är det ändå två år sen vi sågs senast. Jag kan inte vänta mig annat än att jag och Andrea, min italienska vän, kommer att komma riktigt bra överens direkt igen. För så var det sist, en del själar har helt enkelt väldigt lätt för att bara komma överens. Vad är jag egentligen nervös för?

Kanske över att jag ska glömma för mycket saker hemma. Ingen idé att säga att jag är nervös för att glömma "något", det kommer jag att göra. Någon gång kommer jag att tänka "fan, jag skulle ha tagit med mig den". Det är oundvikligt, speciellt för mig. Så jag får hoppas att jag inte glömmer allt för viktiga saker. Jag mår alltid dåligt innan jag åker någonstans för jag vet att jag glömt någonting, men även om mitt minne är jättebra på saker som hände för längesen är närminnet mycket kort. Jag måste låta saker lagras först. Så jag får se till att packa under en lång tid.

Andrea när vi bodde hos italienarna(dock bodde jag hos en annan)
i Treviso(nära Venedig) 2008. Han fånar sig med en blomma, allt
för den roliga bildens skull. Vad som gör det ännu roligare är att
jag tror att han t.o.m. var allergisk mot blomman den fåntratten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar