lördag 25 september 2010

Party like an Italian

Fest ikväll här! Andrea bjöd typ 30 pers, men hit kommer först fem st för middag. Sen kommer tre till senare. Vi har köpt alkohol för vad som verkar vara 25 pers. Ikväll blir det att dricka den kända spritzen igen, två och ett halvt år sen sist. Jag har saknat dig kompis. Sen provar vi fanta och rosé, första gången för Andrea. Det lustiga med att vi köpt alkohol i mängder är att det inte bara är vi som har alkohol, utan det är lite knyt så andra ska också ta med. Han fick sms:a och be någon ta med sig en tårta istället, haha.

Imorgon åker jag vidare. Känns inte kul att vi åker tidigt, men roligt att få göra det bästa av sista kvällen här. Andrea kanske kommer till Australien senare, om han hittar något billigt flyg. Det vore kul. Jag gillar Treviso, kommer att sakna stället.Fast hit ska jag fler gånger minsann.

Ps. Alla i Cavrie(stället utanför Treviso där Andrea bor t.e.x.) har hund tror jag. Andreas hund är liten och hyperaktiv. Hon heter Linda eftersom att Lidl var för svårt för hans föräldrar att uttala. Sen har de även en katt som heter Clever(efter hennes första foder) som jämnt får stå ut med att hunden hoppar på henne o.s..v. Nyss strök den sig emot min fot och bet den sen(inte alltför hårt som tur är). Personlighetsklyvning, indeed! Nu ska jag hjälpa Andrea med maten. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar