måndag 6 september 2010

sushi för nybörjare

Det hör egentligen inte alls till resor, men ni måste läsa boken ovan(åtminstone om ni är kvinnor). Jag hade läst några sidor och sen antar jag att skolan fått all tid under slutspurten. När jag i fredags tog upp den igen gick det snabbt att komma tillbaka där jag var. Det var igår som jag streckläste den på bussen från Umeå(lite tid att döda om vi säger så) och jag kunde inte lägga ifrån mig den varken igår kväll(när jag egentligen skulle sova) eller idag.

Nu är den utläst och jag kan inte annat än säga att.. Marian Keyes har gjort det igen! Hon har skrivit en rolig och förbluffande bok. Jag förstår inte hur hon gör det, men hon är så otroligt duktig på att fläta samman människors liv och verkligen få en att känna samma känslor som personerna i böckerna(jag låg och kände mig helt deprimerad där ett tag). Denna gång handlar det inte om någon utav Walsh-systrarna, men ändå tror jag visst bestämt att det är den bästa bok jag läst utav henne. Läs den och ni blir inte besvikna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar