fredag 24 september 2010

Che stupido!

Ännu en fågel. Det var massor med svanar i parken och när jag fotade
frågade Andrea ifall vi inte har svanar i Sverige. Han berättade också att i
Treviso finns det en lag mot att mata svanar, på grund av vissa olyckor
med svanar som attackerat.

På kvällen på tisdag(tror jag det var) åt vi pizza med Jele, Sere och Rita. Mycket trevligt, förutom att de pratade italienska så jag inte förstod någonting. Jag är verkligen sämst på att prata italienska, betydligt bättre på att skriva. Sen när de pratar fort är de helt omöjligt. Det lustiga var att den som inte alls kunde prata engelska försökte mest, Serena. Hon var så söt, försökte få Andrea att översätta allt.

Sen onsdag cyklade vi runt en hel del och på kvällen gick vi ut på ett indie-ställe i någon annan stad(tror snart jag sett alla städer i Veneto, regionen där vi är) med Andrea nr 2. Han var trevlig och duktig på engelska, trots att han inte studerat någon speciell kurs i det. Vi festade inte direkt, utan såg mer ett band spela. De var duktiga, men låtarna blev kanske lite enformiga. Sen åt jag första glassen i Italien för denna gång.

Torsdag tog vi runt 1½ timmes promenad i en park och sen irrade vi omkring lite för Andrea visste inte när hans sånglektion började, tillslut var vi där i rätt tid i alla fall. Han sjöng och jag fick lyssna, han visade dessutom sin egen låt(som jag fått höra lite innan) för sångläraren och sjöng den. Riktigt fin låt. På kvällen var vi bara hemma och tog det lugnt. Jag åt squid för första gången, det fungerade faktiskt. Det var bara att jag nog inte skulle kunna äta för mycket av det, för det smakade lite som räkor gör i sushi.. fast varmt.

Idag ska vi bege oss till Padova och shoppa. Jag får se om jag gillar det nu, minns bara att jag tyckte det var jättetråkigt sist. För vi såg snygga kläder i fönstren, men när vi gick in i affärerna så fanns där inget snyggt. Sen ska vi äta middag hos Marta(ett känt ansikte)s flickvän där i Padova med dem och med Chiara(ännu ett känt ansikte). Det blir nog riktigt trevligt. Vi skulle nog också förbi Ikea idag för Andrea gillar atmosfären, där kanske de blir den andra glassen i Italien.. Fast mjukglassen är säkert som hemma. Vilket som är den ju god!

Mina nya favoritord(som jag överanvänder): Che stupido! (How stupid!/Vad dumt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar